.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسافران و مردم مازندران راهي طبيعت بي‌نظير اين استان شدند
مسافران ومردم مازندران براساس سنت ديرينه، امروز (دوشنبه ) مصادف با روز طبيعت راهي دامن طبيعت بكر و دل انگيز جنگل، كوهستان، مراتع و ساحل درياي خزر شدند.

 مسافران ومردم مازندران براساس سنت ديرينه، امروز (دوشنبه ) مصادف با روز طبيعت راهي دامن طبيعت بكر و دل انگيز جنگل، كوهستان، مراتع و ساحل درياي خزر شدند.

در حالي كه هواي مازندران از صبح امروز نيمه ابري است شهروندان از نخستين ساعات بامداد با تهيه آذوقه براي گذراندن سيزدهمين روز فروردين امسال به مناطق خوش آب و هوا، تفرجگاهها، جنگلها و بوستانها راهي شدند.

امروز مناطق طبيعي و كوهستاني همچون پارك شهيد زارع ساري، سدشهيد رجايي ، سي‌سنگان، جنگل نورو سواحل زيباي درياي خزرپذيراي انبوه دوستداران طبيعت در استان مازندران است.

خانواده‌هاي مازندران نيز براساس يك سنت ديرينه و زيبابه همراه ديگر اقوام و آشنايان با پختن غذاهاي سنتي نظير آش ترش ، طبخ غذا با پرندگان از قبيل اردك و غاز و خوردن كاهو با ترشي مخصوص اوقات خوشي را تا غروب آفتاب و تاريك شدن هوا در دامن طبيعت سپري مي‌كنند.

بستن طناب بر روي درخت و تاب خوردن اعضاي خانواده و خواندن سرودها و آوازهاي محلي يكي از سنت‌هاي ديرينه مردم مازندران در دامن طبيعت و به اصطلاح در كردن سيزده است.

همچنين گره زدن سبزه در ميان جوانان به نيت براورده شدن آرزوها وگشايش بخت از ديگر آداب و رسوم ديرينه مردم مازندران است كه امروز در دامن طبيعت انجام مي‌دهند.

دراستان مازندران ‪ ۱۳۰‬هزارو‪ ۵۴‬هكتارپارك جنگلي طبيعي و‪ ۹‬هزارو‪ ۸۴۸‬ذخيره گاه جنگلي وجود دارد.

استان مازندران با توجه به برخورداري از شرايط مناسب اقليمي و قابليت هاي متنوع در عرصه‌هاي جلگه‌اي، كوهستاني، ساحلي و طبيعي داراي جذابيت‌هاي گردشگري خاص است.

سواحل زيباي درياي خزر به عنوان يكي از پر جاذبه‌ترين مكان‌هاي تفريحي كشور همه ساله پذيراي تعداد زيادي از گردشگران داخلي و خارجي است.

براساس آمار سالانه بيش از ‪ ۱۳‬ميليون نفر مسافر و گردشگر به مازندران سفر مي‌كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

masumeh az alman 17 فروردين 1386
ame ja khali bie .masume az alman

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.145 seconds.